Sunday, January 8, 2012

to you

khas untuk MUHAMMAD FAWWAZ BIN MOHD BAKRI,

pawat..mungkin kau tak jumpa blog aku tapi aku akan tetap luahkan semuanya dalam ni. lagi pun before ni aku pernah mention kau dalam blog aku. pawat..perkenalan kita aku anggap indah dan akan berkekalan tapi aku hanya mimpi untuk bersama dengan kau hingga akhir hayat aku. pawat. mula aku jumpa kau, aku cuma nak anggap kau kawan biasa aku je. tapi bila tiap-tiap hari kita jumpa, kita message, kita call hati aku berubah dari sayang kau sebagai seorang kawan pada sayang kau lebih dari kawan. aku sengaja tinggikan ego aku time tu sebab aku betul-betul takut terluka lagi. banyak kali aku cuba untuk jauh dari kau. tapi bila aku try jauh dari kau. aku rasa takut kehingan kau. aku takut if satu hari nanti orang lain dapat jaga kau. hari-hari aku berfikir mampu ke aku untuk lalui hubungan ni lagi? mampu ke aku untuk menghadapi risiko? lama-lama sayang aku pada kau makin kuat. kau kuatkan lagi semangat aku untuk kita bersama. kau suruh aku berusaha jaga perhubungan kita. memang tak dinafikan time mula-mula ralationship kita, aku dingin dengan kau. kau tau kenapa? sebab aku takut aku rasa ditinggalkan lagi. itulah yang paling aku takut bila kau luahkan hasrat hati kau. kau bagi semangat pada aku untuk percaya pada kau. hari demi hari aku semakin percayadan sayang pada kau. tapi kegembiraan relationship kita hanya seketika. relationship kita mula goyang start orang buat cerita pasal ralationship kita. kau da mula buat endah tak endah dengan aku. tapi bagi aku. semuanya bermula dari salah aku. semua yang berlaku pada relationship kita semua salah aku. aku tak nafikan aku banyak buat silap dalam perhubungan kita. aku minta maaf pawat. aku banyak lukakan hati kau dan aku tak hiraukan perasaan kau tapi kau tidak bantu aku untuk perbetulkannya. kau makin keruhkan keadaan. sayang kau pada aku makin berkurangan. perhatian kau pada kau makin kau campak jauh. kau lebihkan kawan kau dari diri aku. ye memang kawan lebih penting tapi ingatkah yang kau perlu jaga hati insan lain selain dari kawan kau iaitu aku.selama dengan kau, tiap-tiap hari aku makan hati. cuma aku tak luahkan sebab aku taknak kita bergado. aku pendam semua duka dalam hati aku sampai aku rasa sakit dada tapi aku tak pernah luahkan kesakitan tu pada kau. even relationship kita macam tu aku tetap happy dengan kau. sayang aku pada kau semakin bertambah dari hari ke hari cuma kau je yang tak perasaan dan kau tak tau. pawat..kau tau kenapa aku sayang kau? kau ingat lagi apa yang aku pernah cita kat kau sebelum kita ada pape relationship? kau berusaha ambil hati aku. kau berusaha bukak pintu hati aku untuk terima kau. kau berusaha dengan bersungguh-sungguh dan akhirnya kau capai apa yang kau mahukan. bila kau dapat kau kurang ambil perhatian lagi pasal aku. semakin hari kau semakin jauh dari aku. aku berusaha ambil hati kau. aku tak pernah terfikir untuk memiliki cinta semula tapi sejak kewujudan kau dalam hidup aku. aku semakin sayang kau dan relationship kita. aku berusaha untuk jadi yang terbaik dalam hidup kau. tapi aku masih tak mampu lagi untuk jadi yang terbaik untuk kau. pada kau, aku sentiasa salah dimata kau, setiap tutur kata aku salah pada bibir kau. senang cita, kau tak pernah suka dengan apa yang aku buat, apa yang aku katakan. semuanya salah pada mata kau. tapi aku tetap berusaha. kau kata sabar bila aku cakap aku rindu kau. ok, aku sabar. berbulan-bulan kita tak jumpa.aku paham kita jauh. bila kita dekat kau kata benda yang sama. sabar. aku sabar sampaikan aku da tak sabar aku pakse kau jumpa aku. time tu hati aku terluka. sangat-sangat terluka tapi kau tak sedar yang kau da lukakan hati aku. tiap kali aku nak jumpa kau mesti aku kena pakse kau. aku tak pasti sayang kau pada aku macam mana. aku betul-betul tak pasti. tapi yang pasti aku sayang kau macam mana aku sayang family aku. bagi aku kau adalah yang terakhir untuk aku. tapi salah jangkaan aku. kau pergi tinggalkan aku macam mana dulu dia tinggalkan aku. lebih perit lagi kau dah ada orang lain. hati aku betul-betul hancur. kau publish dia dekat kawan-kawan kau. tapi time aku bersama kau, kau tak pernah sekali pun publish aku pada kawan-kawan kau. sampaikan kau mengaku yang kau single sedangkan time tu kau dengan aku da de relationship. aku sedih. untuk pengatahuan kau, selama aku dengan kau bersama aku tak pernah sekali pun ambik tau pasal kau dari orang lain. apa yang aku nak tau pasal kau, aku akan pastikan aku bertanya sendiri dengan kau.memang tak dinafikan tak ramai kawan aku yang tau aku ada kapel tapi aku tak pernah sekali pun mengaku yang aku single. aku jaga hati kau. tapi kau anggap relationship kita satu permainan. sedih dibuatnya. tak pelah. tu semua da berlalu. aku anggap kau adalah hadiah dari ALLAH untuk aku sebab ALLAH nak uji aku. alhamdulilah sekarang aku semakin tenang. tipulah aku tak pernah rindu kau. boleh dikatakan tiap-tiap hari aku rindu kau. tapi aku kena kuat untuk hadapi ujian dari ALLAH. pawat..even aku benci kau tapi aku masih anggap kau kawan aku sebabnya kau adalah kawan yang baik. mungkin kita dijodohkan untuk berkawan biasa sahaja. buat masa sekarang aku perlukan masa untuk terima kau sebagai kawan. maybe setahun or 2tahun or 3tahun siapa pun tak bole agak dengan ketentuan ILAHI. aku akan sentiasa mendoakan kebahagian kau dan pilih hati kau. kau jangan risau. aku tak akan kacau hidup kau seperti mana yang kau pernah minta dulu time pengakhiran relationship kita. even kau tak pernah cakap break or whatever tapi aku paham yang kau tak mahu aku lagi. aku nak say thanz coz kau bagi aku peluang untuk sayang kau, kau bagi aku kekutan untuk mempercayai lelaki, kau ajar aku untuk menyayangi seseorang dan yang paling penting sekali kau ajar aku untuk terima ketentuan ALLAH. terima kasih banyak-banyak. cuma aku nak ingatkan kau, aku akan sayang kau sampai bila-bila dan aku tak akan buang kau dari ingatan aku melainkan satu hari nanti aku hilang ingatan. kau jaga diri baik-baik ye? jaga mama kau baik-baik. jangan kecikkan hati dia, jangan pernah buat dia menangis. buatlah sesuatu yang boleh dia bangga dengan kau sebab kaulah satu-satunya anak kesayangan dia yang boleh buat dia bangga. kau mesti bole capai cita-cita kau dan mama kau. aku akan sentiasa doakan kau even aku sangat benci kau. akhir sekali semoga berjaya MUHAMMAD FAWWAZ BIN MOHD BAKRI.

kau akan sentiasa dalam ingatan aku dan kau akan jadi kawan aku sampai bila-bila.
love u so much MUHAMMAD FAWWAZ BIN MOHD BAKRI

No comments:

Post a Comment